Istnieje wiele sposobów kopiowania elementów na komputerze. Jednym z prostych sposobów jest kliknięcie elementu i jednoczesne przytrzymanie klawiszy Ctrl i Command. Spowoduje to skopiowanie elementu do schowka. Alternatywnie można wyciąć element, a następnie wkleić go w innym miejscu. Należy jednak pamiętać, że wycięcie spowoduje usunięcie tekstu z oryginalnego dokumentu. Ta sztuczka działa w programach takich jak Word, Excel i Numbers. Używając skrótu, możesz wielokrotnie wklejać skopiowane elementy i wklejać inne obiekty w to samo miejsce.
W systemie Windows możesz również użyć skrótu Ctrl + C, aby skopiować tekst. W systemie MacOS do kopiowania można użyć skrótu Command + C lub Ctrl + V. Skróty klawiaturowe do kopiowania i wklejania działają w większości programów. Aby zrobić skrót klawiaturowy do wklejania w systemie Windows, wykonaj poniższe kroki.
Menedżer schowka w systemie Windows 11 zawiera nową opcję wklejania elementów z przeszłości. Aby to zrobić, włącz przełącznik Historia schowka. Dzięki temu zobaczysz skopiowane w przeszłości elementy. Możesz również zobaczyć ikonę schowka, która jest literą A, po prawej stronie schowka. Możesz kopiować i wklejać elementy, używając skrótu klawiszowego, usuwając formatowanie lub obu.
Niezależnie od tego, czy korzystasz z komputera, czy z urządzenia mobilnego, możesz szybciej kopiować i wklejać elementy, ucząc się korzystania ze skrótów klawiaturowych. Choć nie są one tak wygodne jak skróty myszy, są bardziej wydajne. Oprócz oszczędności czasu, możesz również kopiować i wklejać tekst, obrazy i inne elementy.
Wklejanie tekstu często wiąże się ze specjalnym formatowaniem, takim jak kursywa, pogrubienie czy hiperłącza. Możesz również użyć skrótu klawiszowego, który przesuwa kursor. Musisz jednak użyć skrótu klawiaturowego, który będzie dla Ciebie odpowiedni. Możesz również użyć klawiszy Ctrl + Shift + Góra/Dół, aby przesunąć kursor.
Kolejnym krokiem w tworzeniu makra wklejania z klawiatury w programie Microsoft Word jest przypisanie makra do skrótu klawiaturowego, którego chciałbyś użyć. Aby to zrobić, otwórz program Word 2007 i kliknij Narzędzia>Makro>Widok>Makra. Następnie wpisz nazwę makra dla swojego skrótu klawiaturowego. Upewnij się, że zaczyna się ona od znaku, aby uniknąć wszelkich niejasności. Po zapisaniu makra kliknij przycisk Przypisz, aby użyć skrótu klawiaturowego.
Korzystanie ze skrótu klawiaturowego to świetny sposób na kopiowanie i wklejanie informacji. Jest to szybsze, łatwiejsze i wygodniejsze. Pozwala również na zaznaczenie tekstu, który ma być skopiowany i wklejony. Można również utworzyć skrót klawiaturowy do kopiowania lub wycinania tekstu w systemie Windows. Może to być przydatne, gdy trzeba zmienić układ wiadomości e-mail lub zrestrukturyzować akapit.
W systemie Windows można również kopiować i wklejać tekst za pomocą myszy. Podobnie jak w programie Microsoft Word, możesz również wkleić tekst, klikając prawym przyciskiem myszy wybrany tekst w głównym polu. Następnie można go wkleić, wybierając spośród kilku opcji: Zachowaj formatowanie, Scal formatowanie i Wklej jako zwykły tekst.
Podobne tematy